gör din egen chailatte

nu har jag testat att göra min egna chailatte.
och den blev supeeergod! smaka nästan precis som den man köper på espresso house, inte långt ifrån asså!

någon ville att jag skulle berätta hur jag gjorde och visst kan jag de.

du behöver:
chai tea från espresso house
vatten
mjölk

du fyller en kopp med hälften vatten och hälften mjölk.
sen häller du över det till en kastrull och kokar till den värmen du vill ha
när du värmt upp de häller du över det i en kopp och blandar i 2 msk av pulvret.
jag vispade även med en mini-visp (vet inte vad en sån heter) så det blev lite skummigare.
sen är det klart!
super gott och super enkelt! :D


Kommentarer
Postat av: my

tack för tipset! det ska jag prova ;D

2010-08-16 @ 23:24:55
Postat av: Anonym

här kan du skriva vad du tänker och tycker :)

2011-04-11 @ 16:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0